ვიტამინ B12_ით მდიდარი საკვები პროდუქტები | Jolo.ge


ვიტამინ B12_ით მდიდარი საკვები პროდუქტები

ვიტამინ B12_ით მდიდარი საკვები პროდუქტები

ძლიერი იმუნური სისტემა, გაუმჯობესებული ნერვული სისტემა და კიდევ არაერთი სიკეთე – ეს ყველაფერი ვიტამინ B12-ის დამასახურებაა. ზოგადად, ორგანიზმისთვის მნიშვნელოვანი B ჯგუფის ვიტამინების მიღება დაბალანსებული დიეტის მეშვეობით დიდ სირთულეს არ წარმოადგენს, თუმცა B12-ის შემთხვევაში (ეხმარება ორგანიზმს დნმ-ის და სისხლის წითელი უჯრედების წამოქმნაში, აძლიერებს იმუნურ სისტემას, ხელს უწყობს ნერვული სისტემის გამართულ ფუნქციონირებას) საქმე ცოტა სხვაგვარადაა: მისი ბუნებრივი გზით მიღება მხოლოდ ცხოველური საკვებით არის შესაძლებელი, რაც ვეგეტარიანებელების შემთხვევაში პრობლემას ქმნის. B12-ის დღიური რეკომენდებული დოზა 2.4 მიკროგრამია, მისმა ნაკლებობამ კი შესაძლოა გამოიწვიოს სისუსტე, დაღლილობა და თავბრუხვევები. იმისათვის, რომ B12-ის საჭირო დოზა მივიღოთ, შემდეგი ცხოველური საკვები უნდა მივირთვათ:

b-twelve-vitamin

1. კიბორჩხალა – 100 გრამში დაახლოებით 10.3 მკგ ვიტამინ B12-ია, დღიური რეკომენდებული დოზის 171 %. ამას გარდა, კიბორჩხალა ასევე მდიდარია A, B, C ვიტამინებით და მაგნიუმით და ხამანწკების მსგავსად, დიდი რაოდენობით თუთიას შეიცავს.

GettyImages-579014055

2. ხამანწკები – 100 გრამ მოხარშულ პროდუქტში 21.84 მკგ. B12-ია, რაც დღიური ნორმის 364%-ს შეადგენს.

3. სარდინები – 100 გრამში 7.6 მკგ. B12 ვიტამინია. ამას გარდა, ეს ციცქნა თევზი მდიდარია კალციუმით, D ვიტამინით და ომეგა-3 ცხიმ-მჟავებით.

4. კალმახი – 100 გრამ მზა პროდუქტზე B12-ის დღიური ნორმის 90%-ს შეიცავს. ასევე მდიდარია D ვიტამინით, ომეგა-2 ცხიმ-მჟავებით, რაც თავის ტვინის ფუნქციონირებას უწყობს ხელს და ებრძვის ანთებით პროცესებს.  მიირთვით კალმახი გრილზე შემწვარი, მცირე ოდენობით ზეითუნის ზეთთან ერთად.

5. ორაგული – 100 გრამ მოხარშულ თევზზე 4.8 მკგ B12-ს შეიცავს. კალმახის მსგავსად, ორაგულიც მდიდარია ცილებით, ომეგა-3 ცხიმ-მჟავებით და D ვიტამინით. ორაგულის სასარგებლო თვისებების მაქსიმალურად შესანარჩუნებლად, შეწვის ნაცვლად ღუმელში ან გრილზე გამოაცხვეთ.

6. საქონლის ხორცი – 100 გრამზე 1.3 მკგ B12-ს შეიცავს. ამასთან ერთად, მდიდარია თუთიით, B ვიტამინ რიბოფლავინით.

GettyImages-600100779

7. რძე – 1 ჭიქა რძეში დაახელობით დღიური დოზის 18%-ია მოთავსებული. რძე ამას გარდა, კალციუმის და D ვიტამინის კარგი წყაროცაა.

ანიკა

წყარო: BEAUTY AND SPORT

ნანახია:(1180)-ჯერ


Comments

comments


Tags assigned to this article:
კალმახი

Related Articles

„ცა რომ სარკე იყოს…“

„რა კარგი იქნებოდა, ცა რომ სარკე იყოს. ვნახავდი ქვეყნებს, ამოვირჩევდი ყველაზე კარგ ქვეყანას, ყველაზე კარგ ხალხს და წავიდოდი ვიმოგზაურებდი, ვნახავდი


10 პროდუქტი, რომლებიც ბავშვის ტვინზე დადებითად მოქმედებს

თუ გინდათ, თქვენი შვილი ჭკვიანი და გონიერი იყოს, ამას კვებითაც უნდა შეუწყოთ ხელი. არის პროდუქტები, რომლებიც განსაკუთრებით დადებითად მოქმედებს ტვინზე,


ნამდვილი სიყვარული არასოდეს მთავრდება …

ბად კალდველი, ამინდის მიუხედავად, ყოველ დღე მიდის ერთ პარკში, ერთ სკამთან და გვირილებს და მონეტებს ტოვებს. ადრე აქ ცოლთან ერთად მოდიოდა, ახლა


No comments

Write a comment
No Comments Yet! You can be first to comment this post!

Write a Comment

<